השבוע העלתה נטפליקס סרט דוקומנטרי חדש ומסקרן בשם “מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית” (The Social Dilemma) העוסק ברשתות החברתיות וענקיות האינטרנט ואיבוד הפרטיות לטובת חברות אלו. הסרט עלה רק השבוע בנטפליקס ישראל וכבר הספיק להתברג במקום ה-2 בכמות הצפיות של הקהל הישראלי.

צפו בטריילר של הסרט מסכי עשן המלכודת הדיגיטלית בנטפליקס:

הסרט מציג את הרעיון שבבסיסו באמצעות ראיונות עם מומחים רבים מעולם הרשת כגון ראיון עם מעצב המוסר מטעם חברת גוגל, ראיון עם אחד מבכירי פייסבוק שהיה אחראי ליצירת כפתור הלייק של פייסבוק או ראיון עם נשיא פינטרסט. לצד הראיונות, משלובות גם סצינות משוחקות בידי השחקנים סקיילר גיסונדו, קארה הייוורד, וינסנט קרטיזר ועוד.

מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית – ביקורת ופופולריות

מאז עלייתו לאוויר בנטפליקס, זכה הסרט למאות ביקורות ברחבי העולם כולל גם ביקורות של המבקרים המובילים בעיתונות הישראלית. כך, באתר וואלה פורסמה ביקורת על הסרט בעמוד הבא וכן באתר ישראל היום כאן.

הסרט זכה לפופולריות גדולה מאוד בקרב הגולשים ברשת כש-97 אחוז ממשתמשי גוגל אהבו אותו. הסרט גם זכה בציון הגולשים 8 מתוך 10 באתר imdb על סמך כ-4000 ביקורות.